Waarom deze blog?


woensdag 7 september 2016

Sicher – Genial – Einfach

Gezien onze gouden medaillewinnaar van Rio aanwezig was op Eurobike op een dag de beurs niet toegankelijk was voor het gewone publiek, kan ik hier nu niet uitpakken met de verhoopte foto. Gelukkig was ik dat op tijd te weten gekomen zodat ik ook het entreegeld voor de beurs kon uitsparen.  Dat was leuk meegenomen gezien ik eigenlijk al het gereserveerd budget had opgemaakt door het aanschaffen van de ‘weltweit leichteste Radgepäcktrager.  Langs de weg had ik een reclamewagentje gezien met enkele oude koersfietsen op waarop telkens een draagtas gemonteerd was.  Het zag er een ingenieus systeem uit dat ik toch eens van naderbij wilde bekijken. Op het wagentje lagen er ook enkele reklamefolders met foto’s van de verschillende modellen. Bij het bekijken van het adres merkte ik dat die zaak zich op enkele straten van de camping bevond.  Na even het plan van Friedrichshafen-Fisbach bestudeerd te hebben begaf ik mij te voet op weg.  Na wat zoeken kwam ik zo waar bij de uitvinder van het systeem himself terecht.  Hij gaf maar al te graag alle nodige uitleg vergezeld van zijn verhalen over patenten, beurzen, promotietoeren…  Nadat ik de prijs gevraagd en hem toevertrouwd had dat ik er graag één wou kopen, moest ik terugkomen met mijn fiets zodat hij dat persoonlijk kon monteren en ik het systeem kon uitproberen.  Pas daarna wou hij er mij één verkopen. 

Dus eventjes over en weer naar de camping, het gepatenteerd hulpstukje onder het zadel gemonteerd, zijn boormachine erin voor gewicht, een proefrit door de aangrenzende straten en de bevestiging dat ik het effectief wou aankopen, maken dat ik nu wellicht één van de weinige bezitters in België ben van een U 54 In-Sy Universal Rucksack én zeker de enige waarvan het op de fiets gemonteerd werd door de uitvinder in hoogsteigen persoon. 

1 opmerking:

  1. Je fietsverhaaltjes lezen als een... trein en zijn een aangenaam tussendoortje. Hopelijk ontmoet je binnenkort ook nog eens de uitvinder van een 'diarreestopper'. Het ga je goed!

    BeantwoordenVerwijderen