Waarom deze blog?


zaterdag 8 oktober 2016

Pukkelpop




               RASH






Nee, Rash is geen groep die opgetreden heeft op het gekende popfestival dat jaarlijks plaats vindt in het Hasseltse Kiewit.  Het is de Engelse benaming voor verschillende soorten huiduitslag, dus ook voor deze waar ik de laatste dagen mee geplaagd word in de halsstreek en waardoor ik mij een ‘pukkel’pop waan.  Ik had het er eerder al ééns over dat mijn aandoening mij terug jong maakte gezien ik ‘jeugdpuistjes’ in mijn gezicht kreeg.  Deze hebben zijn nu verzameld in mijn hals en zijn dus ‘rash’ geworden.  Ik mag mij nog gelukkig achten dat ik mijn huiduitslag zich beperkt tot wat je op de linkse foto kan zien. De rechtse toont tot wat het onder andere kan leiden.
In het bundel met belangrijke raadgevingen bij de behandeling met Afinitor dat ik in het UZ meegekregen heb bij de start van mijn behandeling staat dat als je uitslag krijgt dit kan wijzen op een allergische reactie en dat je dan best telefonisch contact opneemt met het ziekenhuis. 
Ik heb dus de oncologische verpleegster opgebeld om dit te melden. Ze zou er de dokter over aanspreken en mij, indien nodig, terug opbellen.  Ik heb haar niet meer gehoord, dus zal het wel niet zo erg zijn, (bijwerkingen krijg je meestal bij de opstart van een medicijn) maar ik zal het er toch aanstaande donderdag op de voorziene consultatie met de dokter nog eens over hebben, want met een zebra weet je nooit!


Ondertussen is de testperiode met het medicijn Questran eveneens afgelopen. Spijtig genoeg heeft dit bij mij ook deze keer niet geholpen.  Misschien was ik het wel niet ‘vergeten’ dat ik dit ooit al genomen had, maar had ik dat gewoon ‘verdrongen’ omdat het helemaal geen effect had op die vervelende diarree die echt wel aan een mens vreet en waar niets of niemand gelukkiger van wordt, tenzij misschien mijn digitale weegschaal die nu maar 72 kg meer hoeft te torsen in plaats van de 86 van voor het stoelgangprobleem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten