Waarom deze blog?


donderdag 8 juni 2017

Diep inademen en stoppen met ademen… Je mag terug ademen...

Als jullie denken bij het lezen van de titel dat ik het deze keer over ademhalingstechnieken of relaxatieoefeningen zal hebben dan zal ik jullie deels moeten ontgoochelen.  Dit gebod hoor ik minstens 20 maal bij een MRI-scan van mijn buikorganen die ik om de 3 maand mag ondergaan. Maar aangezien het van belang is om zo stil mogelijk te liggen en je voldoende te ontspannen komen we toch wel dicht in de buurt van relaxatie, alhoewel sommige mensen dat niet zullen willen beamen. 
Heel wat mensen ervaren zo’n scan namelijk als onprettig. Op sommigen heeft het een claustofobrische werking en anderen klagen enorm over het luid bonkend geluid dat de radiogolven veroorzaken.  Alhoewel ik persoonlijk helemaal geen last hebt van het aantal decibels (een groep spelende kinderen in een lokaal of enkele volwassenen die rond de tafel elk hun verhaal in een groep kwijt willen, maken naar mijn aanvoelen veel meer lawaai dan het gebonk van dat MRI-toestel) kreeg ik nu, voor de eerste keer, oordopjes om in te steken vooraleer ze de koptelefoon plaatsten. Gelukkig lieten deze nog voldoende geluid door waardoor ik na 20 minuten met de boodschap: U hebt het heel goed gedaan meneer mij terug mocht aankleden en de magnetische omgeving verlaten.


Ik mag er niet aan denken dat ik omwille van die oordoppen maar de helft van de gebruikelijk opdracht gehoord zou hebben...😟

Geen opmerkingen:

Een reactie posten