Waarom deze blog?


zaterdag 23 juli 2016

Blij maar ontgoocheld

Blij omdat ik gisteren te horen kreeg dat de uitslagen van de 3-maandelijkse onderzoeken die vorige week donderdag in het UZ allemaal positief waren.  Dus grootte van de tumor is niet veranderd, er zijn geen uitzaaiingen bijgekomen, de longfoto blijft goed én de bloedwaarden zijn oké.

Blij omdat ik gisteren kennis kon maken met Dr. Pieter Vandecandelaere van de dienst digestieve oncologie in AZ Delta waardoor ik even met hem kon bespreken bij wie we met onze zeldzame ziekte best terecht kunnen in Roeselare om concreet verder te werken aan het project zelfhulpvriendelijk ziekenhuis, waar we reeds enkele tijd mee bezig zijn.

Blij omdat de Lourdesbedevaarders van Vélourdes2016 op 12 juli samen de eindstreep bereikten en er zoals jullie kunnen zien nog goed uit zagen ook.

Blij omdat ik op 13 juli bij de tandarts de proefprothese van mijn kunstgebitje mocht gaan proberen zodat ik binnenkort weer zal kunnen kauwen en herkauwen.

Blij omdat ik in het weekend daarop onder een stralende zon de prachtige Voerstreek mocht verkennen met de fiets en zonder noemenswaardige problemen de toch wel vele hellingen de baas kon.


Ontgoocheld omdat de proefprothese van het kunstgebitje zo precies gemaakt was dat de tandarts alle moeite had om het er terug uit te krijgen en dus opnieuw een bijsturing nodig zal zijn.

Ontgoocheld omdat het innemen van de 30 pillen Creon per dag gedurende een week niets van resultaat opgeleverd hebben.

Ontgoocheld omdat de dokters gisteren moesten meedelen dat noch het zoveelste stoelgangonderzoek, noch de vastenproef, noch het uitgelezen dieet enig resultaat hadden opgebracht en ze dus niet wijzer geworden zijn omtrent de oorzaak van de diarree.


Ontgoocheld omdat diezelfde dokters gisteren moesten meedelen dat ze voorlopig niet meer weten wat ze kunnen doen om het stoelgangprobleem te behandelen en dat ze enkel konden voorstellen om tijdelijk te proberen met het verdubbelen van de frequentie van de Somatuline spuiten ( om de 14 i.p.v. om de 28 dagen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten