Waarom deze blog?


maandag 7 december 2015

Eerste kennismaking met de farma en andere lotgenotengroepen.


Nadat ik het onthaal op de infodag met glans (J) afgerond had, mocht ik een volgende  opdracht voor de vzw uitvoeren.  Vandaag ging ik samen met Véronique naar de Medialaan in Vilvoorde.  Neen, niet naar VTM, we waren uitgenodigd bij Novartis, een farmaceutisch bedrijf dat hun nieuwe patiënt verklaring aan de lotgenotengroepen wilde voorstellen.  Om wat kilometers te besparen hadden we afgesproken op de Park en Ride in Gentbrugge.  De afslag naar de P+R liep voor sommigen niet zo vlot (nietwaar V.) maar wat heen en weer gesmartphone vonden we elkaar op de parking in Wetteren.  Samen reden we dan vlekkeloos tot in de Medialaan.
Na een verwelkoming en een samenvatting van Partners in Caring editie 2014 werd door de Country President & CPO Head Novartis Luc Beaulieu het engagement naar de patiënt toegelicht via de Patient Declaration.
In een tweede deel kregen we enkele tips om fondsenwerving aan te pakken, waarna de netwerklunch volgde.
Het is blijkbaar de gewoonte in deze wereld om telkens er iets georganiseerd wordt een moment voor networking te voorzien.  Meestal wordt dit dan gecombineerd met een broodjeslunch. 

Gezien ik daar niemand kende en het dus niet de eerste keer was dat dit doorging verliep dit voor mij nogal stroef.  Daarbij verliepen de gesprekken dan meestal nog in het Frans, dat ik behoorlijk beheers als omgangstaal, maar (nog) niet voldoende om een conversatie te voeren over één of andere zeldzame ziekte. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten