Enkele medewerkers van de firma Ipsen verblijven voor enkele
dagen in het parkhotel te Kortrijk voor hun jaarlijkse vergadering. Op het programma van vandaag stond een
getuigenis door een NET patiënt. Zij
noemen dit in hun vakjargon een testimonial en omschreven het als volgt: Bedoeling van deze testimonial is info over
NET te hebben van een patiënt zelf.
Wij, als farmaceutisch
bedrijf komen enkel in contact met de artsen en kennen de volledige theorie van
NET. Nochtans is de patiënt die centraal staat (zie ook onze slogan : IPSEN : innovation for patient care).
Daarom zouden we graag een patiënt aan het woord laten zodat we meer voeling
hebben met zijn dagelijks leven, hoe hij zijn ziekte ervaart, hoe de NET
ontdekt werd, welke onderzoeken er moeten ondergaan worden, de check-ups, wat
de beperkingen zouden kunnen zijn, enz.
Geen theorie maar wel
hoe hij het ervaart.
Deze vraag werd gesteld aan Véronique, die ze doorspeelde
naar mij met de vraag of ik zoiets zou zien zitten. Na er enkele dagen (en nachten) over
nagedacht te hebben besloot ik om dit te doen.
Gisteren trok ik daar dus, vergezeld van onze voorzitter,
naar toe. Zij was ook uitgenodigd en
wilde er zeker bij zijn om mij te ondersteunen.
Ik had een getuigenis van een 50-tal minuten (één lesuur op school)
opgemaakt ondersteund door een power point voorstelling. Eerlijk gezegd ik had daar heel wat tijd en
werk in gestoken, maar de respons was geweldig.
Alle aanwezigen stonden versteld over de manier waarop de diagnose
gesteld werd en van de impact die de bijwerkingen hebben op mijn dagelijks leven,
maar ook over de eerlijke en eenvoudige manier waarop alles naar voor werd
gebracht.
De commentaren achteraf: ‘Dat ik daar zeker in de
toekomst iets moest mee doen ‘ illustreren de wijze waarop het naar de
toehoorders over kwam. Onrechtstreeks
hebben die commentaren mij ook aangezet om met mijn blog te beginnen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten