Waarom deze blog?


donderdag 18 februari 2016

Testimonial

Enkele medewerkers van de firma Ipsen verblijven voor enkele dagen in het parkhotel te Kortrijk voor hun jaarlijkse vergadering.  Op het programma van vandaag stond een getuigenis door een NET patiënt.  Zij noemen dit in hun vakjargon een testimonial en omschreven het als volgt: Bedoeling van deze testimonial is info over NET te hebben van een patiënt zelf.
Wij, als farmaceutisch bedrijf komen enkel in contact met de artsen en kennen de volledige theorie van NET. Nochtans is de patiënt die centraal staat (zie ook onze slogan : IPSEN : innovation for patient care). Daarom zouden we graag een patiënt aan het woord laten zodat we meer voeling hebben met zijn dagelijks leven, hoe hij zijn ziekte ervaart, hoe de NET ontdekt werd, welke onderzoeken er moeten ondergaan worden, de check-ups, wat de beperkingen zouden kunnen zijn, enz.
Geen theorie maar wel hoe hij het ervaart.
Deze vraag werd gesteld aan Véronique, die ze doorspeelde naar mij met de vraag of ik zoiets zou zien zitten.  Na er enkele dagen (en nachten) over nagedacht te hebben besloot ik om dit te doen. 
Gisteren trok ik daar dus, vergezeld van onze voorzitter, naar toe.  Zij was ook uitgenodigd en wilde er zeker bij zijn om mij te ondersteunen.  Ik had een getuigenis van een 50-tal minuten (één lesuur op school) opgemaakt ondersteund door een power point voorstelling.  Eerlijk gezegd ik had daar heel wat tijd en werk in gestoken, maar de respons was geweldig.  

Alle aanwezigen stonden versteld over de manier waarop de diagnose gesteld werd en van de impact die de bijwerkingen hebben op mijn dagelijks leven, maar ook over de eerlijke en eenvoudige manier waarop alles naar voor werd gebracht. 
De commentaren achteraf: ‘Dat ik daar zeker in de toekomst iets moest mee doen ‘ illustreren de wijze waarop het naar de toehoorders over kwam.  Onrechtstreeks hebben die commentaren mij ook aangezet om met mijn blog te beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten