Waarom deze blog?


maandag 16 mei 2016

S(t)inksenweekend

Vrijdagmiddag geland op Charleroi na een 14-daags verblijf in Guardamar del Seguera in de omgeving van Torreveija (Spanje) met een verlengd Sinksenweekend voor de deur.  In Kortrijk betekent dit drie dagen aan een stuk Sinksenfeesten die bruisen van de optredens en de activiteiten. Mij hebben ze er echter niet gezien want ik moest sparen. Niet dat ik wat te buitensporig was geweest gedurende de reis, maar ik moest in opdracht van mijn gastro-enteroloog gedurende 72 uur mijn stoelgang sparen, zodat ik die dinsdag kan binnen brengen in het UZ Gent. Dit in het kader van een vernieuwde poging om die vervelende diarree onder controle te krijgen. Het is trouwens al de tweede keer dat ik die spaaractie moet doen, nadat ik ook al twee maal een 24-urenpoging ondernomen heb.  Zoals gewoonlijk kreeg ik van uit het ziekenhuis de nodige attributen mee: enkele kartonnen schaaltjes, wegwerp handschoenen, wat houten spatels en 4 grote potten.  Enkel de potten en de handschoenen kan ik gebruiken, want slappe stoelgang vanuit een kartonnen schaaltje met een houten spateltje in een pot overbrengen is meer dan een titanenwerk zelfs met wegwerphandschoenen aan!  Ervaring heeft me geleerd dat de enige mogelijkheid om de spaaractie tot een goed einde te brengen is de handschoenen aantrekken, de pot tegen het achterwerk houden, met de pot in de hand op het toilet gaan zitten en de ontlasting rechtstreeks in de pot proberen te mikken.  En eerlijk: eigenlijk is dat niet zo’n huzarenstuk. Het meest vervelende daaraan is dat je verschillende keren dezelfde pot moet gebruiken en dus de pot de volgende keren moet gebruiken met de reeds aanwezige inhoud.  Dit zorgt dan telkens voor zo’n aroma dat een wasknijper meer dan soelaas kan brengen.  Zeker als je, zoals ik, dagelijks toch een 10 à 15 keer op de pot moet.
Mijn ‘S(t)inkensweekend’ duurde dus van vrijdag 18 uur tot enkele minuten geleden.
Morgen tegen 8 uur ga ik de potten leveren in het bloedafnamecentrum te Gent.  Niet dat ze dat daar per sé tegen 8 uur moeten hebben, maar omdat ik al een hele tijd geleden beloofd heb om de leerlingen van het 6de leerjaar van mijn vroegere school te begeleiden bij hun boerderijtocht met de fiets.  En gezien ze om 08.45 uur vertrekken kan ik juist de start halen op Kinderland als ik om 8 uur mijn levering kan doen in Gent.  Hier wordt dus nog meer eens een bewijs geleverd waarom een gepensioneerde zegt tijd te kort te hebben. 
Terwijl ik dus met volle teugen de gezonde boerenlucht zal opsnuiven zal er daar iemand in Gent wellicht de hulp van een wasknijper inroepen om voor mij de nodige onderzoeken te doen, waarvoor dank!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten